Polska | ZMIEŃ kraj
TAXI360

Profil

Verifone wprowadza elektroniczne płatności dla korporacji i stowarzyszeń taksówkowych w Polsce.

  • Profil: TAXI360
  • Branża: Korporacje i stowarzyszenia taksówkowe
  • Lokalizacja:: Polska

TAXI360

Verifone wprowadza elektroniczne płatności dla korporacji i stowarzyszeń taksówkowych w Polsce

System TAXI360 stworzony przez firmę Verifone, jest kompleksowym rozwiązaniem dla branży przewozów taxi w Polsce. Umożliwia korporacjom i stowarzyszeniom taxi przyjmowanie wszelkich typów płatności elektronicznych oraz oferowanie swoim klientom przewozów flotowych.

Wyzwanie:

Branża taksówkowa w Polsce jest bardzo rozdrobniona i wysoce konkurencyjna. Na terenie całego kraju działa ponad 1600 firm świadczących usługi przewozów taxi. Liczba taksówek szacowana jest na ponad pięćdziesiąt tysięcy. Branża taxi w Polsce tradycyjnie była zdominowana przez płatności gotówkowe. Równocześnie polski rynek płatności elektronicznych stale się rozwija: liczba kart płatniczych, transakcji elektronicznych oraz wartość tych transakcji regularnie rosną. Polacy bardzo polubili także płatności zbliżeniowe i coraz częściej oczekują, że będą mogli zapłacić w ten sposób we wszystkich miejscach, w których regulują płatności za pomocą karty, również w taksówce.

Projekt TAXI360 miał za zadanie zagospodarować obszar płatności elektronicznych w taksówkach. Aby zdobyć przewagę konkurencyjną nad oferowanymi wówczas na rynku rozwiązaniami płatniczymi dla taksówek, TAXI360 połączył wszechstronną akceptację płatności elektronicznych z systemem do zarządzania przejazdami flotowymi.

Opis rozwiązania:

W skład systemu TAXI360 wchodzi przenośny terminal płatniczy VX 680 Contactless, Karty Klienta TAXI360, elektroniczne vouchery TAXI360 oraz panel administracyjny TAXI360.

Terminal VX 680 umożliwia akceptowanie płatności wykonywanych za pomocą kart kredytowych i debetowych – w tym kart zbliżeniowych, oraz za pomocą telefonów z funkcją NFC i mobilnych aplikacji płatniczych zainstalowanych na smartfonach i tabletach, jak np. PeoPay. Terminal akceptuje także karty flotowe TAXI360 oraz elektroniczne vouchery TAXI360.

Karty Klienta TAXI360 mogą występować w postaci karty bezgotówkowej rozliczanej w cyklu miesięcznym na podstawie faktury VAT lub w formie karty prepaid. Karty mogą być zabezpieczone indywidualnymi numerami PIN.

Elektroniczny voucher to ośmiocyfrowy kod generowany w panelu administracyjnym, który należy wpisać w terminal płatniczy w celu dokonania bezgotówkowej płatności za kurs. Jest to wygodne rozwiązanie w przypadku konieczności bezgotówkowego rozliczenia incydentalnych przejazdów służbowych, np. dla pracowników nieposiadających Karty Klienta TAXI360 bądź gości firmy wymagających transportu na lotnisko.

Panel administracyjny to system raportowy dla firm współpracujących z korporacjami lub stowarzyszeniami taxi w zakresie przejazdów służbowych dla swoich pracowników. Panel zawiera aktualizowane na bieżąco informacje o wszystkich transakcjach bezgotówkowych wykonywanych przez pracowników w ramach TAXI360. System umożliwia wygodne monitorowanie wydatków i zarządzanie kartami oraz eVoucherami, m.in. przez ustalanie limitów na kartach, blokowanie i odblokowywanie kart czy generowanie eVoucherów oraz raportów.

Stowarzyszenia i korporacje taksówkowe, które chcą dołączyć do systemu TAXI360, podpisują  umowę z Verifone. W ramach instalacji terminali pracownicy Verifone prowadzą szkolenia dla kierowców. Taksówkarze otrzymują także materiały instruktażowe (instrukcje obsługi terminala i aplikacji płatniczej) oraz informacyjne (naklejki i inne materiały do umieszczenia wewnątrz i na zewnątrz taksówki). Verifone zapewnia także serwis terminali, zdalnie zarządza aktualizacjami oprogramowania oraz obsługuje infolinię oferującą wsparcie techniczne dla kierowców i osób korzystających z Kart Klienta TAXI360.

Efekty:

Kierowcy korzystający z TAXI360 mogą oferować swoim pasażerom swobodę wyboru metody płatności za kurs. Korporacje i stowarzyszenia taxi, które przystąpiły do systemu, zauważają stały, comiesięczny wzrost liczby płatności elektronicznych. Obecnie co miesiąc wykonywanych jest kilkadziesiąt tysięcy takich transakcji, z czego ponad 60% stanowią płatności zbliżeniowe. Akceptowanie płatności elektronicznych nadal nie jest standardem wśród polskich firm taxi, dlatego umożliwienie takich transakcji pozwala budować przewagę konkurencyjną i zyskiwać więcej pasażerów. Korporacje taxi chwalą sobie również wygodę i funkcjonalność panelu administracyjnego.

W ciągu 17 miesięcy od uruchomienia w Polsce systemu TAXI360 dołączyło do niego ponad 2300 taksówek na terenie całego kraju.