Polska | ZMIEŃ kraj

Terminal płatniczy jako narzędzie wsparcia handlu detalicznego

Rynek handlu detalicznego przechodzi dynamiczne zmiany. Od kilku lat sprzedaż przenosi się z małych lokalnych sklepów do sieci handlowych i dyskontowych, które stanowią już prawie połowę całkowitej powierzchni handlowej w Polsce. Choć nadal jest miejsce dla nowych graczy, to rynek powoli osiąga nasycenie sklepami wielkopowierzchniowymi, a eksperci prognozują, że jego rozwój będzie teraz związany przede wszystkim z konsolidacjami i przejęciami. Jednocześnie bardzo dynamicznie rozwijają się e-sklepy, stanowiąc poważną konkurencję dla handlu tradycyjnego. Najważniejsze zmiany dotyczą jednak nie liczby punktów handlowych, a szeroko pojętej kultury handlu. Dzięki większej możliwości wyboru to konsument staje się stroną dyktującą warunki współpracy, opierającej się już nie tylko na kryterium ceny, ale także na wielu innych parametrach, wpływających na wygodę i jakość obsługi. W obliczu rosnącej konkurencji zrozumienie tego mechanizmu i wsłuchanie w potrzeby współczesnego klienta wydaje się być jedyną słuszną drogą do utrzymania i rozwoju biznesu. kwietnia 26, 2016